30 June 2014

Penanam Anggur Berjaya

Assalamualaikum~
Bismillah~




Ehemm, okeyyy... kat mana dah kita brenti gosip ritu? So, kabare sume, pose still maintain lagi kan, takde yang ponteng lagi? bagus la cenggitu. Tarawih acane? mantap lagi ke... kat sini malam pertama dah ujan ribut seributnya. Nak tak nak, terpaksalah solat kat masjid kawasan rumah aje. eehhmm.... nak citer ape yee... (wat taktau dah berbulan tak mengarang). 
Niway, pada 12 Jun 2014, secara rasminya aku telah selesai menjahanamkan kapal terbang kat MIAT dan dengan berjayanya dah diiktiraf sebagai penanam anggur yang berjaya. Yeeaahhhh!!!! Tolong tolong.. jangan amek gamba, aku tak pemes. Tapi, memang betol pon aku penanam anggur yang berjaya. I am literally planting a grape plant. Memang aku tanam pokok anggur pon, depan rumah aku lagi. 



 Gambar lama ni, tapi cenggini la rupanya~

Amacam.. jeles tak jeles tak? aku ada pokok anggur, korang ade? tak sangka aku ada bakat dalam penanaman ni, maybe sebab aku dah diasuh bercucuk tanam dari kecik lagi kot. Sejak umo 5 taon lagi aku dah tolong atok nenek tanam ubi, jagung bagai.

Berbalik kesah asal, bulan ni bulan terakhir MARA bagi duit poket, lepas ni... pandai-pandai idop la, muahahahaaa. Melihat baki akaun bank aku yang mula menyusut, nampaknya aku kene cari sponsor baru la kot, takpon renew balik sponsor MARA. Jadi, pilihan nak keje dulu ke nak sambung blaja. Dilema yang tak brape dilema. Bos kat rumah pon dah mula bukak topik sambung blaja, alamatnya sambung blaja la aku. Nak mintak SPA8 pon tak bragak, umo tak sampai 25 taon da mintak gred41. muahaahaa. Karier sebagai pegawai muda PA skarang ni boleh la bagi sokongan sementara aku pilih hala tuju lepas ni. 


























Lau pikir-pikir balik agak lawak perjalanan idop, dari plan tak nak sambung masuk U pon dulu lepas SPM, nak tros masuk Air force tak pon Piloting tros, sampai la dah abes bachelor da pon, tggu nak smbung master je.. whaaaaaaaaattt!!! jaoh menyimpang oii.Tapi yang pasti, semua ada hikmahnya dan aku terima semua yang terjadi.. :) semua berbaloi, syukran. 

Final Waltz.. err.. bukan2, Final Repair~

Sejak masuk bulan 2 taon ni, da berbagai kemungkinan dan hala tuju aku amek kira. Segala web, site, kawan aku terjah. Hahahaa.. Namun apakan daya.... aku terjumpa kos yang aku minat lewat, kenapa???!!!!! itu la, men2 lagi time apply MARA master oversea ritu. Orang len bley fly obersi aku fly atas krusi. 

Dalam sejarah pakai kemeja~

Papepon, aku tengah menyiapkan resume bagai, ikhtiar mana yang ada. Kumpul fulus untuk masa depan dulu. hehehhh. Honda City baru dalam anganan skarang ni, kot-kot la bley pegang kunci die. weeeee.... Kalau sape-sape ade window untuk aku join, khabar-khabarkanlah... mana tau  bley lepak ngan aku lepas ni. hohooo.

Time running but the memories stay frozen ~

Lt. M. Hj. Wan Ersyad, lapor keluar.

~DREAM TAKES FLIGHT~

2 comments :