28 June 2013

Kehidupan Satu Perjalanan

Assalamualaikum~
Bismillah~

Kehidupan satu perjalanan.. chewahhh~ tetibe je. Sape-sape yang terlayan iklan MAS yang terbaru pasti faham la ayat ni. Dalam iklan MAS, tiap orang akan bawak skali beg bimbit ke mana-mana, tak kira la pegi keje ke, sukan ke, jalan-jalan ke. 

Beg bimbit yang dibawa melambangkan perjalanan ataupun pengembaraan, ye la, selalu orang pegi jalan jaoh-jaoh mesti bawak paling kurang 1 beg punye, biar le 1 beg penuh ngan makanan kan.. haaha. Bawah ni aku letak iklan die... (ni dapat tak komisen?heheh)


"Mengiringi Anda Meneroka Pengalaman Bermakna" - MAS

Jadi, tak kira la mana-mana pon kite pergi, mesti kene prepare siap-siap. Persiapan yang kite buat pasti akan menyenangkan kite, jadi takde la nak kelam-kabut. Sepanjang perjalanan kita menimba pengalaman dan memori bersama. Macam tu la jugak hidup ni, hari-hari dapat benda baru, belajar dari apa yang kita lalui, dan bersama bergerak ke hadapan. chewahh, ayat tak nak kalah tu.

Mudah-mudahan dapat la kita naik MAS tak lama lagi... haahhhhhh????? ape kaitan ni?? ye la kot, naik MAS mesti dapat pengalaman baru kan... bagi aku la, sebab aku tak naik lagi MAS. Sbelom ni dapat naik Cessna je, tu first timer tu. Masa pegi haji dapat naik Saudi Airlines, balik pon same, tapi kru Air Asia... bananana~~~ B737 yang kat MIAT pon aku tak selongkar lagi, duk berjemur tengah panas sape nak naik. 

Ehh, ape ni.. da ke laut plak. Papepun, iklan MAS yang terbaru ni ade maksud tersirat yang kena sbijik atas idong masing-masing. Layan jangan tak layan iklan die. zooommm~~~~

p/s: Efwaipi aku pon ade kene mengene ngan MAS, pening kepala aku masuk sem nanti..hahaa. OJT aku tak tau lagi nak pegi mane. tapi aku mintak jaoh la kompeni airlines, aku pilih yang kecik-kecik je, tapi dapat pengalaman banyak. 



This is 2nd. Lt. Hj. Wan Ersyad, signing out.

~DREAM TAKES FLIGHT~


Nak dapat hadiah tak? klik sini untuk maklumat lanjut>> link 1<< 
                                                                                   >>link 2<<

2 comments :