26 June 2013

Scan2Go: Lagenda Dash Yonkuro Diteruskan

Assalamualaikum~
Bismillah~

Sape kat sini peminat Dash Yonkuro? ok.. dan sape kat sini layan citer Lets n Go?? gud2.. sape kat sini tau pasal citer Scan to Go? Lagenda mini 4WD memang tak kan berakhir kan2... Sape bley terpikir kete mini 4WD bley wat macam-macam citer. Kete mainan je pon, tapi citer die tak nak kalah dari Fast n Furious.



Kenapa tetibe aku wat entri ni??? takde keje lain ke nak wat?? Haaa... memang aku takde keje nak wat, cuti la katakan. Melihatkan stok mini 4WD aku yang berkotak-kotak atas rak buku, haha.. terlintas di benak aku nak review citer scan to go, jadi aku layan la citer die kat Disney XD. Duk layan-layan tu melekat jugak aku ngan citer die, haha.


Opening theme

Kenapa aku minat citer budak-budak ni?? sebab kalau tengok secara kasar atau mata orang biasa la, citer ni memang untuk budak-budak... tapi kalau difikirkan balik, banyak daya inovasi kat situ. Kot-kot la kan, dapat idea nak wat satu projek inovasi ke, Airbus Green Challenge ke.. (amboiii). Bayangkan, scan kad kat kete mainan bley idopkan sistem mini 4WD tu. Nak-nak bley berhubung plak ngan kete tu. 

Model paling aku suke adalah kete yang Fiona Ryder pakai... ala, watpe aku gitau name, memang tak kenal la yang mane satu kan.. haahaa. Kete pink yang budak pompuan heroin gune. 







Leopatra (nama kete tu, bukan awek tu)










Disclaimer... aku bukan minat kete ni sebab kaler pink... ataupun budak pompuan tu (takde la pedo ak ni). Aku minat model ni sebab die ade mini drone yang bley detach dari kete pastu terbang pegi scan tempat, dan bley berfungsi macam-macam.. dalam aviation term die adalah multirole. Style kan sistem die. Kalau la kete skang bley wat camtu, hmmmmmmm..... mane tau kan.. haaaa.

Bley wat efwaipi ni, nampak tak permainan die tu. Sejak kena wat tesis ni, sume mende nampak nilai ke-efwaipi-an die. Hahaha... ni kalau citer kat supervisor ni, gerenti kene bahan ni. Tapi kan, kalau dikaji sejarah penciptaan produk sekarang, kebanyakan ciptaan yang berjaya adalah daripada soalan yang orang awam sifatkan sebagai soalan bodoh. Kamera polaroid contohnya, dicipta berdasarkan soalan yang agak jujur dan lurus daripada anak kepada innovator kamera. Nak tau sejarah die pandai-pandai la cari, asyik nak suap je.

Papepun, sbelom korang bahan aku layan katun budak, aku nak katakan..... idop mini 4WD!!!!!! yeahhh... hahaaha. Malangnya model dari citer ni takde yang jenis pasang siap, sume jenis dah jual sketul. Tengok model die pon lawa-lawa la jugak. Tak kesah la, skang ni sape nak join aku pegi usha kete Tamiya, roger-roger la. 



This is 2nd. Lt. Hj. Wan Ersyad, signing out.

~DREAM TAKES FLIGHT~

 Sebut pasal kete, ade satu pameran kete kat Penang, DRB-HICOM'S AutoFest 2013. Kot-kot la ade promosi. Sape-sape yang berminat bley la usha kat link ni.


No comments :

Post a Comment