23 April 2015

ATAS

Assalamualaikum~
Bismillah~

ATAS.... haaahhh, kebenda tu? atas? bawah? kiri? kanan? kalau nak tau cuba google ATAS, lepas tu cuba baca search result dia. Bukan ATAS International Inc. tu syarikat, tengok yang bawah dia tuu.. haaaaaa. Academic Technology Approval Scheme!! apa kaitan pulakkk ni ATAS??? 

Academic Technology Approval Scheme ataupun ATAS merupakan sijil kebenaran untuk mahasiswa2 luar UK untuk menyambung pengajian pasca siswazah yakni sarjana ke atas dalam sesetengah bidang di sana. ATAS tidak diwajibkan kepada siswazah sarjana muda dan ke bawah serta pasca siswazah yang terkecuali. Dah mula pening dah kan kan kan.. Senang cerita, ada tiga golongan yang diwajibkan untuk dapat ATAS, Pasca siswazah, degree sekali dengan master, dan MEng (sama tahap degree Malaysia) yang kos dia start dengan kod ni.


haaaaa, nampak tak aku terkena sekali. adehhh.. H4, aerospace engineering. Antara sebab utama kena amek ATAS ni adalah nak elak orang luar yang belajar sana dapat ilmu untuk buat senjata WMD termasuk platfom deliver WMD sekali... drumdumdummmm.... muka aku ni muka evil scientist ke? waahhahaahahaa~ Bayangkan aku tengah reka roket ICBM, hmmmmmm.... sekali meletop on the spot. kua3.

Tapi, Alhamdulillah aku dapat sijil ATAS  dalam 2 minggu lepas mohon. Nampaknya aku ni ada muka yang boleh dipercayai, weeeeee. Kalau mat salleh pon percaya kat aku, korang patot 2x percaya kat aku.trololololll... Boleh la reka kapal terbang kertas lepas ni. yeaaa.

Kepada yang berminat nak sambung pengajian kat UK dalam bidang kimia ke, fizik ke, sains material ke, selamat memohon, dan kalau dah lepas dan grad, boleh la team up sekali buat projek sains wahahahaaa~~ 



Saya Lt. M. Hj. Wan Ersyad, lapor keluar.

~DREAM TAKES FLIGHT~

No comments :

Post a Comment