10 June 2015

Dari New Castle ke Machang

Assalamualaikum~
Bismillah~

Setelah berbulan-bulan ulang-alik dari Bandar Utama ke Damansara Perdana, akhirnyaaa.... dengan ini saya umumkan bahawa saya dengan jayanya menjadi warga Wales!! yeeaaahhh!! I'm live in Wrexham yaah... Dari kampung damaiku New Castle terus ke KLIA, destinasinya akhirnyaaaa.... Machang

Batch 2 Glyndwr MARA cohort, only me and the other 3 guys are still single, the rest are taken, sorry yaahh~





Geng-geng Cendawan serta De Vista.. tempat berteduh masa di Sepang...hahhaaa







 Till we meet again...
 Cintaku tertinggal di Malaysia~








Pagi-pagi buta jumaat lepas, dengan barang yang tak seberapa, aku angkut masuk dalam flight, Emirates tuuuu..... 7 + 7 flight hours, mati kutu dalam flight, nasib baik ada inflight entertainment, walaupun da berapa kali tukar cerita, dari spongebob sampai drama jepun, prancis bagai.

Menikmati sarapan sambil layan wayang... syiokkkk!!!

Pompampompam, transit dekat Dubai, naik kapal A380... weheeeee. Second flight jugak lah kami dapat rasa penangan trouble approach + heavy landing, siap boleh tengok live muka terkejut pramugari. ngeh3. Konpem membebel technician nanti banyak kene inspect. 







Tail view A380, macam kat angkasa lepas pulak..hahaha





Sepanjang flight tu jugak, masing-masing cari toyol untuk menjawab soklan-soklan killer Imigresen. Punya la hafal apa yang ada dalam pamplet, CAS (confirmation of Acceptance for Study), ATAS (da citer kan dalam post lepas), akhir sekali yang ditanya, 

"What is the name of your course?"

"Where did you study for your bachelor's?"

 Dengan gagap jawab, maka brader imigresen tu pon cop visa...DIBENARKAN MASUK!!!!!!! yeessss!!! Maka, jejak la kaki ini di tanah Machangster.

Tip untuk anda semua, sila baca dan tahu mengenai dokumen-dokumen anda, sebab semua tu akan menjadi soklan spot masa nak lepas imigesen, juga amek tahu la sikit hal-hal dekat tempat yang kita nak pergi nanti. oraitt??

















Lepas satu dugaan, datang lagi dugaan... menunggu shuttle ke Uni. Universiti dari Manchester Airport jaraknya 45 min driving. Sepanjang perjalanan tu, kiri kanan tempat macam jalan nak pergi Kelantan dan jugak Sepang. haahaaa.

Okeyy, banyak lagi nak diceritakan tapi kalau panjang sangat bosan pulak. Hujung minggu ni, akan keluar lagi ceritera sesudah sampai ke Wrexham. Nanti boleh cerita pengalaman speaking dengan orang kampung sana, hahahaaa.... sumpah gelak. Oraiittttt, till next time yaaaahhh..


Saya Lt. M. Hj. Wan Ersyad,lapor keluar.

~DREAM TAKES FLIGHT~

No comments :

Post a Comment