05 December 2012

Final Exam : Day 1

Assalamualaikum~  :)

Dengan berakhirnya masa menjawab kertas Landing Gear System hari ni, maka habislah final exam aku... untuk hari ini.heheh -_- . 1 down 5 to go.







jasamu dikenang~















Punya lah menghafal toyol-toyol, spot Q brape kerat je yang masuk, adehhhh~. MCQ banyak masuk soklan pasal tayar... topik paling ak malas nak study. nasib baik la esei ak boley jawab. Setelah nota/toyolku menjadi viral di kalangan dak-dak yang amek kertas L/G, dua soklan je yang masuk, Pasal Shimmy Damper ngan Anti Skid System. Agak mencabar di situ T_T.

Sebagai memorial untuk kitorang serta rujukan untuk junior-junior, aku nak abadikan soklan-soklan yang kuar bagi kertas Landing Gear System Julai 2012. Esei sume skali 5 soklan,jawab 3.

soklan pertama pasal significant element yang dapat di observe masa landing gear retraction test. Soklan ni agak general, jadi sapa-sapa yang ponteng masa workshop wat retractionn test gabra la sket nak jawab soklan ni, tapi boley goreng je kalau faham konsep serviceable landing gear. Aku goreng special.

soklan kedua pasal shimmy damper. Dia mintak jenis shimmy damper, fungsi dia dengan sebab-sebab berlakunya shimmy. Yang ni cedok dalam buku text ngan nota je, senang. (tak ingat-ingat gak)

soklan ketiga pasal Antiskid System, kegunaan dia, ngan major component. Lagi skali, cedok dalam nota. nak lagi detail rujuk Airframe Textbook.

soklan keempat ngan kelima aku tak ingat, haahahaahaaaa~. tanya orang lain la lau nak tahu. Aku jawab soklan 1 hingga 3 je. :P

update: ok ak da tau da soklan 4 ngan 5. soklan 4 pasal brake bleeding operation. dia tanya method brake bleeding ngan procedure. soklan last pasal aircraft tire. ok :)

selesai suda mengadap buku airframe, giliran powerplant plak.

sekian, terima kasih.

No comments :

Post a Comment