30 September 2013

Kuih Raya di Belah Kanan, Pesawat di Belah Kiri

Assalamualaikum~
Bismillah~

Haaaaa.... penah tak terbayang macam mana geng-geng poman yang tak dapat balik beraya kat kampung dan terpaksa bertakbir raya dalam workshop dan hangar. Ade sape-sape penah rasa? aku sendiri pon tak penah rasa.. hheehheh. Tapi pegi open house dalam hangar penah. Tu da jadi open hangar la kan? kan? 

Selama aku duk kat MIAT, jarang la ade event makan-makan dalam hangar, kecuali curi-curi makan masa praktikal dalam hangar.. kua3. Dan selama 4 taon kat sini, ni kot yang pertama kali sambut rumah raya terbuka kat hangar, selalu kat dewan je. Maka, merasa la jugak suasana beraya di sebelah pesawat yang sememangnya semerbak ngan bau minyak pelincir bagai.






Dalam proses~










Maka pada hari tu jugak, satu kebebasan diberikan kepada warga MIAT.. sape-sape yang pakai baju raya pegi kelas dibenarkan pada hari tu. ^_^... Mulalah kelihatan orang yang bersamping bagai pegi workshop... errr... macam tak kene je?? ade ke yang sanggup. Memang rimas la jawabnya. hahaahaa.. 

Tengah hari tu program pon jalan... Jadi, aku bajet la brape lama dorang wat ucapan, tunggu VIP bagai.. sumenye aku plan atas katil dalam bilik aku, sambil berguling-guling. Dalam otak pikir nak melahap je.. heheheeehhh. Dalam setengah jam lambat jugaklah, aku pegi, cuma untuk melihat dengan pasrah program tak jalan pon lagi. T_T... serta kelihatan gelagat-gelagat yang macam-macam..



 Nampak tak permainan dia, jadi terpaksa jugak aku menunggu. Dengan berbaju melayu nye, nasib baik tak pakai jubah... Nak menunggu pon 1 hal, antara 2 pilihan, bersauna dalam hangar atau berjemur atas apron. Jadi, aku pilih tengah-tengah, berdiri kat pintu hangar. Masa tu jugak la, heli nak terbang pulakkkk......

Nice la, memang terbaik...

Tunggu punya tunggu, ucapan bagai, sampai je bab doa, aku berdoa sebelah booth makanan.. hahah. Amin je, bratur depan, amek nasi bagai, pastu duduk atas krusi dan tibai beramai-ramai. Yang penting, FREE!!!!!!! bila da free tu, memang sume bende sedap. Nasi beriani, cendol, kuih bagai, aiskrim, sume aku sapu, kecuali durian.... tak sanggup... panas2 lagi. Dah malam tu ade meeting kat UiTM S. Alam pulak.







Makan sambil bersauna~










Dan macam biasa... lepas, sendawa burppp.. Alhamdulillah~ Lepas abes makan tu, baru aku prasan, ade pompuan rupanya kat MIAT ni, bergaya dengan kurung bagai, bermekap-mekapan. Selama ni aku ingat da nak pupus da. Sejuk la jugak mata memandang dengan 'keayuan' dorang, selama ni duk pakai jaket biru memanjang, pengang wrench, spanar bagai. Tak tau plak dorang reti pakai mekap..wahahhaahahahahahahaa..... 

Duduk sminit dua, tunggu makanan turun, mula la nak mekandid muka-muka kekeyangan. cekedout..








Nampak tak kat atas kersusi tu apa~~ hhehehe.. da round ke brapa ntah

Bila da kenyang jugak la, mula kuar idea-idea serta gelagat yang agak bernas dan matang.....























Skyhwak jugak yang jadik mangsa~




Kiri- ni idea kawan aku, aku ikot aje..


Kanan- bajet nak bukak cowling aje~









Dan sebelum balik... 1 gambar yang terakhir buat semua...


Laki Sume Saamee Jeeee.... dah puas, tinggal!!! hahahaha, lepas program ni, konpem ramai muka-muka yang tak nampak dalam kelas, mana pergi? atas katil, lukis peta dunia....

P/S: ni sume citer lame, da sbulan lebih dah... baru nak publish utk umum, rajin nye aku~~~~~

This is 2nd. Lt. Hj. Wan Ersyad, signing out.

~DREAM TAKES FLIGHT~

No comments :

Post a Comment